$ads={1}
Code de sélection
Langue
Diplôme
Type de contrat
Niveau de fonction
Type de recrutement
Durée
Lieu de travail
Temps plein/temps partiel
Jobinhoud
Vice-eersteminister Petra De Sutter (op federaal vlak bevoegd voor Ambtenarenzaken, Overheidsbedrijven, Telecommunicatie en Post) zoekt voor haar kabinet een ervaren coördinator voor het communicatieteam met strategisch inzicht en politieke feeling. Als nieuwe coördinator kom je terecht in een goed draaiend en gedreven team van creatieve en/of politieke communicatietalenten.
Wat je gaat doen
- Je ontwikkelt het strategisch communicatiebeleid vanuit een inhoudelijke input met een performante aanwezigheid (sociale media, pers, (pers)events, nieuwsbrieven, …) gebaseerd op de prioritaire doelstellingen van het beleid.
- Je schat politieke, inhoudelijke en strategische opportuniteiten en valkuilen in op vlak van communicatie, geeft advies aan de minister en bewaakt de opvolging hiervan.
- Je zorgt voor een meetbare impact door en doeltreffende mix tussen online en offline vanuit de afgesproken communicatiestrategie.
- Je bent verantwoordelijk voor de leiding, aansturing en coaching van je team.
- Via een heldere taakverdeling binnen en buiten je team zorg je voor een vlotte samenwerking met alle cellen en interne en externe stakeholders.
Werkgever
De functie bevindt zich in het kabinet van Mevrouw Petra de Sutter, Vice-eersteminister en minister van Ambtenarenzaken,Overheidsbedrijven, Telecommunicatie en Post.
https://www.belgium.be/nl/over_belgie/overheid/federale_overheid/federale_regering/samenstelling_regering/index_petra_de_sutter
Competenties
- Je volgde een masteropleiding of bent gelijkgesteld door ervaring.
- Je hebt een ruime ervaring in de communicatie en PR en een breed netwerk.
- Je beschikt over een grondige en diepgaande kennis van het politieke landschap.
- Je hebt een vertrouwdheid en affiniteit met het groene gedachtegoed.
- Je hebt zeer goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en het Frans.
- Je geeft op een duidelijke manier richting aan een team en geeft leiding, ondersteuning, en waardering aan je medewerkers.
- Je bent resultaat- en oplossingsgericht waarbij je vlot kan samenwerken op intern en extern vlak.
- Je kan allerlei stromen van informatie in hoog tempo verwerken en werkt op een ordelijke, overzichtelijke en gestructureerde manier met het doel altijd voor ogen.
- Je voelt je verantwoordelijk voor de resultaten van de cel en de impact op stakeholders.
- Je voelt je verbonden en betrokken met de waarden, normen en resultaten van het kabinet en kan deze op een gedreven manier uitdragen.
- Je kan hoofd- en bijzaken in een dossier onderscheiden en bent in staat om de essentie uit gegevens te halen. Je neemt zaken niet zonder meer aan om tot een gewogen oordeel te komen.
- Je kan alternatieve, originele ideeën en oplossingen aanbrengen en/of invalshoeken vinden die afwijken van gevestigde denkpatronen.
Aanbod
We bieden je een tijdelijke job tot juni 2024 - en langer, afhankelijk van de vorming van een nieuwe regering - met een competitieve verloning volgens je competenties en anciënniteit. Je woon-werkverkeer wordt volledig terugbetaald, je krijgt een smartphone + abonnement en we zorgen elke dag voor lunch. Je bureau bevindt zich op de 10de verdieping van de Finance Tower in hartje Brussel (zeer makkelijk bereikbaar met openbaar vervoer), te midden van de actie van een politiek kabinet. Thuiswerk is mogelijk. We vragen veel flexibiliteit maar je krijgt die ook van ons terug wanneer mogelijk.
Procedure
- Stap 1 : Je kan ons je kandidatuur bezorgen tot en met dinsdag 15 augustus 2023.
- Stap 2 : Als je geselecteerd wordt, nodigen we je uit voor een eerste gesprek in Brussel op donderdag 17 of vrijdag 18 augustus 2023.
- Stap 3 : Een eventueel tweede gesprek zal plaatsvinden op maandag 21 augustus 2023. Voor kandidaten die zich tijdens deze periode in het buitenland bevinden omwille van vakantie, kan een online call worden overwogen.
Idealiter ga je zo snel mogelijk aan de slag, ten laatste eind september 2023
Solliciteren
Mail dan je CV en motivatiebrief ten laatste op 15 augustus 2023 naar Nathalie De Boelpaep (directeur van het kabinetssecretariaat) via vacatures@desutter.fed.be.
Indien je voor die datum nog bijkomende vragen hebt, brengt hannelise.boerjan@desutter.fed.be je bij de juiste persoon om deze te beantwoorden.
Extra info
De federale overheid wil een afspiegeling vormen van de diversiteit die er binnen de samenleving is en wil elk talent tevens de kansgeven om zijn potentieel ten volle te benutten. Ze doet dat omdat ze inclusie in de hand wil werken. Zo wil ze haarwaarden promoten en een voorbeeldrol spelen binnen de samenleving. De federale overheid wil dat haar personeel de diversiteitbinnen de samenleving weerspiegelt. Alle talenten aantrekken en ten volle ontwikkelen is dan ook een centraal principe in onsinclusiebeleid.
Gelijke kansen zijn een kernprincipe bij onze selectieprocedures. Met deze procedures zorgt de federale overheid ervoor dathuidskleur, afkomst, leeftijd, geslacht, geloofsovertuiging of een handicap geen rol spelen bij het screenen en evalueren vantoekomstige federale werknemers. We nemen regelmatig initiatieven om mensen met allerlei achtergronden ertoe te bewegen vooronze jobs te solliciteren en alle kandidaten gelijke kansen te bieden.
Prendre contact
Sur le contenu de la fonction
-
Hannelise BOERJANBeleidscel en Secretariaat van de Vice-eersteminister en minister van Ambtenarenzaken, Overheidsbedrijven, Telecommunicatie en Post FINTOhannelise.boerjan@desutter.fed.be